6 december 2023
Online Marketing

Een Facebook bedrijfspagina: 5 voordelen

Facebook bedrijfspagina

Bijna 20 jaar geleden startte Facebook (nu: Meta) als een eenvoudig platforom om met je vrienden te chatten en nieuwe contacten te leggen. Vandaag is het toch iets meer dan dat, veel meer zelfs.

Tegenwoordig heeft Facebook in België alleen al maar liefst 8 miljoen actieve gebruikers! Dat zijn 8 miljoen potentiële klanten. 😉

Naast een persoonlijk account, biedt Facebook ook interessante functies voor bedrijven. Het is een geweldig platform om je onderneming op de kaart te zetten, je doelgroep te bereiken en je lokale naamsbekendheid te vergroten.

In dit artikel overlopen we de voordelen van een Facebook bedrijfspagina en laten we je zien hoe je er zelf eentje kan aanmaken.

Meer (lokale) naamsbekendheid

De sociale aard van Facebook zorgt ervoor dat je met iedereen makkelijk in contact kan geraken. Hoe kan je hierop inspelen als bedrijfspagina? Door je vrienden uit te nodigen om je pagina te volgen en liken.

In het professioneel dashboard van je pagina kan je je vrienden met één klik allemaal uitnodigen om je pagina te liken. Wanneer ze dit doen kunnen ze wederom hun eigen vrienden uitnodigen om de pagina te liken. Zo gaat de bal makkelijk beginnen rollen.

Als je hier wat tijd en moeite in steekt kan je op een korte tijd een loyale volgerslijst opbouwen.  

Betaalde advertenties

Een ander voordeel van een Facebook bedrijfspagina is de mogelijkheid om te adverteren. Met Facebook advertenties kan je niet alleen nieuwe mensen bereiken, ook kan je een specifieke doelgroep targetten op basis van locatie, leeftijd, interesses en gedrag van gebruikers.

Door je Facebookpagina te koppelen aan je website kan je zelfs bezoekers van een specifieke pagina op je website targetten voor een doelgerichte advertentie. Dit wil zeggen dat je met Facebook advertenties je nog meer kan focussen op potentiële lokale klanten, waardoor je je naamsbekendheid nog meer vergroot.

Door de adsmanager kan je zelfs zien welke advertenties het beste werken en waar je het meeste rendement uit haalt. Hierdoor kan je je marketingstrategie voortdurend optimaliseren om betere resultaten te halen.

Klanten kunnen inchecken

Een Facebook bedrijfspagina kan je ook zien als een digitale locatie voor je onderneming. Een plek waar mensen essentiële informatie kunnen vinden zoals openingstijden, contactegegevens, producten en/of diensten.

Daarnaast is een leuk aspect ook het feit dat je er kan inchecken, vergelijkbaar met Google Maps. Deze functies maken het makkelijk voor potentiële klanten om relevante informatie te vinden.

Wanneer mensen ook inchecken bij jouw bedrijf, wordt dit automatisch gedeeld met hun vrienden, een vorm van gratis reclame. Het stelt anderen in staat om te zien dat ze jouw bedrijf bezoeken en kan nieuwsgierigheid opwekken. Ook weer een vorm van je lokale merkbekenheid vergroten door de sociale aard van Facebook.

Klantrelaties opbouwen

Waarschijnlijk het grootste voordeel van een Facebook bedrijfspagina is dat je makkelijk in contact blijft met zowel bestaande als potentiële klanten. Je kan vragen beantwoorden, feedback verzamelen en je volgers op de hoogte brengen van bedrijfsupdates, nieuwe diensten of producten enzovoort.

Met regelmatige posts en updates kan je zelfs een gemeenschap creëren rond je bedrijf. Door giveaways en exclusieve acties kan je je volgers belonen voor hun loyaliteit, wat ook weer nieuwe opportuniteiten met zich brengt om je merkbekendheid te verhogen.

Reviews genereren

Mond-tot-mondreclame is waarschijnlijk het beste marketingmiddel om je bedrijf te promoten. Reviews doen dat op een digitale manier. Ze spelen een cruciale rol in het opbouwen van credibiliteit voor je bedrijf. Wanneer mensen positieve ervaringen delen op je bedrijfspagina, straalt dit vertrouwen ook uit naar potentiële klanten.

Daarnaast hebben reviews ook een directe impact op je vindbaarheid, zowel op Facebook als op Google. Zoekmachines houden altijd rekening met de feedback van klanten bij het rangschikken van zoekresultaten. Hoe meer reviews je hebt, hoe hoger je zal scoren. Mensen zien kopen doet kopen. Reviews spelen hier een belangrijke rol in. Ze creëren social proof en overtuigen twijfelende bezoekers om ook voor jouw producten of diensten te kiezen.

Aan de slag met een Facebook bedrijfspagina?

Wat je ook doet, een Facebook bedrijfspagina is altijd handig voor lokale ondernemers. Heb jij hulp nodig met het opzetten Facebook advertenties? Bij Cayweb hebben we de nodige expertise om jou bedrijf optimaal te promoten. Contacteer ons vandaag nog!

Deel dit artikel
Facebook
LinkedIn
WhatsApp

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief

burak caylar
Get in touch

Contacteer ons vandaag ✉️

Wij nemen jouw project graag in handen! Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek of een offerte op maat.

burak caylar
Get in touch

Contacteer ons vandaag ✉️

Wij nemen jouw project graag in handen! Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek of een offerte op maat.