Reeds 21 projecten opgestart in 2024! 

GOOGLE BEDRIJFSPROFIEL

Verhoog je online vindbaarheid met een Google Bedrijfsprofiel

Verhoog je online vindbaarheid met een Google Bedrijfsprofiel

Een Google Bedrijfsprofiel, voorheen gekend als Google Mijn Bedrijf, is een gratis service van (you guessed it) Google, waarmee je je bedrijf op Google Maps kan zetten, reviews kan genereren en zelfs bedrijfsnieuws kan delen. Ontdek er hieronder meer over.

Google bedrijfsprofiel

Zet je bedrijf op Google Maps

Vaak gaan potentiële klanten op zoek naar een service of product via Google Maps. Dit omdat ze zoeken naar een bedrijf dat dicht bij hun in de buurt is. Het zou jammer zijn als jouw bedrijf daar dan niet tussen staat, terwijl je misschien op 5 minuten wandelafstand bent.

Met een Google Bedrijfsprofiel krijg je automatisch een vermelding in Google Maps. Ook hier kunnen zoekers meteen een overzicht krijgen van je bedrijfsgegevens.

Met één klik kunnen ze makkelijk je bedrijfsadres vinden of een routebeschrijving starten. Zeer handig voor fysieke locaties!

Google bedrijfsprofiel

Google reviews genereren

Er zijn twee redenen waarom Google reviews zeer belangrijk zijn. Allereerst: social proof, een psychologisch fenomeen waarbij mensen zien kopen, doet kopen. Als je een beslissing moet maken, laten we ons vaak beïnvloeden door de meningen van anderen. Hierbij spelen positieve reviews een grote rol.

Daarnaast (en zeker even belangrijk) zorgen positieve reviews ook voor een hogere score in Google. Google herkent zo dat een bedrijf het goed doet. Hierdoor gaat je website ook hoger scoren in de zoekresultaten. Zeer belangrijk dus om je competitie schaakmat te zetten!

Google bedrijfsprofiel
Google bedrijfsprofiel

Bedrijfsnieuws en updates

Met een Google Bedrijfsprofiel kan je ook makkelijk nieuws en updates delen. Als je bijvoorbeeld een nieuw filiaal gaat openen voor je zaak of een nieuwe service gaat aanbieden kan je hier een post over plaatsen. 

Ook bij het delen van nieuwe blogposts op je website kan je deze makkelijk koppelen aan je Google Bedrijfsprofiel. Zo komen je blogs automatisch door en genereer je potentieel ook meer verkeer naar je website

Je kan het eigenlijk zien als een extra sociale mediakanaal. 

Google bedrijfsprofiel

Hoe maak je een Google Bedrijfsprofiel?

Een Google Bedrijfsprofiel aanmaken is redelijk simpel. Hieronder een klein stappenplan:

01. INLOGGEN OP GOOGLE

Zonder een Gmail of Workspace account kan je helaas geen Google My Business pagina aanmaken. Allereerst dien je in te loggen of te registreren op Google. We raden zeker aan om een apart e-mailadres aan te maken voor je bedrijf dan je persoonlijke mail.

Google Workspace is daarnaast een aparte service van Google waarmee je een zakelijk e-mailadres kan koppelen aan Gmail (bijvoorbeeld info@jouwbedrijf.be).

02. JE PROFIEL AANMAKEN

Ga naar het inlogportaal voor je Google Bedrijfsprofiel. Hier kan je je account aanmaken en beheren.

Google bedrijfsprofiel

03. GEGEVENS INGEVEN

Google stelt je een aantal vragen om de algemene bedrijfsinformatie op punt te stellen: je bedrijfsnaam, branche, locatie en contactgegevens.

04. VERIFICATIE

Nadat je je bedrijfsgegevens hebt ingediend zal je binnen twee weken een verificatiecode ontvangen per post. In de tussentijd zal je bedrijfsprofiel al zichtbaar zijn met een melding “Bent u eigenaar van dit bedrijf?”

Wanneer je de code invoert kan je je bedrijfsprofiel claimen en beheren en gaat deze melding ook weg.

Google bedrijfsprofiel
Klanten geven ons 5.0 op Google Reviews

5.0 rating uit 20 reviews

— NEEM CONTACT OP

Hulp nodig met je Google Bedrijfsprofiel?

We hopen dat we je goed hebben geïnformeerd over Google Bedrijfsprofiel. Zit jij nog met een aantal vragen? Mocht je er niet uitkomen, mag je ons gerust contacteren, dan helpen we je graag verder.

webdesign offerte

Gratis webdesign offerte op maat