27 december 2023
Webontwikkeling

Heb ik een website nodig? Ja! Hier zijn 5 redenen waarom

heb ik een website nodig

De afgelopen jaren is het internet enorm gegroeid. Het online landschap biedt tegenwoordig ongekende kansen en mogelijkheden om je bedrijf te doen groeien. Toch zijn er nog heel wat KMO’s en ondernemers die de stap naar een professionele website nog niet hebben gezet.

Een goede website vormt de basis van al jouw digitale marketing. Van SEO tot online marketing en zelfs nieuwsbrieven, alles vertrekt vanuit een centraal punt.

“Ik ken daar niets van”, “Ik heb daar geen tijd voor”, “Waar ik begin ik zelfs?” – zijn een aantal uitspraken en twijfels die ik de afgelopen jaren al vaak heb gehoord.

Gelukkig zien we daar tegenwoordig wel een verandering in. Meer en meer bedrijven begrijpen waarom een goede website alleen maar voordelen met zich meeneemt. Hoe zit dat bij jou? Stel jezelf eens de vraag – “Heb ik een website nodig?” – het antwoord is simpel: Ja! In dit blogartikel gaan we dieper in op de voordelen van een website en hoe deze je bedrijf kan laten bloeien. Sky is the limit!

Klanten verwachten dat je een website hebt

Dit is de voornaamste reden waarom je een website nodig hebt. Tegenwoordig kan je alles online vinden, dus verwachten mensen dit ook van bedrijven. Als bedrijf hoor je te werken aan een uitgebreide online aanwezigheid. Een simpele Facebookpagina die je jaren geleden hebt aangemaakt is niet genoeg.

Als mensen jouw bedrijf opzoeken, verwachten ze je meteen bovenaan in de rankings te vinden. Zonder een website kom je minder betrouwbaar over en zullen mensen niet meteen klant willen worden. Als je bijvoorbeeld enkel op sociale media actief bent zal er altijd wel iets zijn dat mensen weerhoudt om klant te worden, bijvoorbeeld een gebrek aan informatie.

Professionele uitstraling

Een professionele website verbetert niet alleen je reputatie, maar het wekt ook vertrouwen bij potentiële klanten. Vaak is je website de eerste indruk die klanten krijgen van jouw bedrijf. Het zou maar jammer zijn als je dan niet voldoet aan de verwachtingen.

Dat vertrouwen ontstaat vanuit enkele essentiële elementen. Denk maar aan een uniek ontwerp, logische navigatie, genoeg informatieve content, social proof en contactgegevens. Hieronder zijn enkele tips:

  • Unieke lay-out: zorg voor een uniek, maar vooral herkenbaar design dat volledig in lijn is met jouw huisstijl. Als bedrijf wil je te allen tijde ook herkenbaar blijven zodat je altijd in het achterhoofd blijft hangen van potentiële klanten.
  • Logische navigatie: maak het zo eenvoudig mogelijk voor je bezoekers om te vinden wat ze zoeken. Met een duidelijke menustructuur en logische pagina-indeling doe je je bezoekers al een groot plezier!
  • Informatieve content: cruciaal om je bezoekers zo goed mogelijk te informeren. Vermeld zeker wat je doet, wat jou speciaal maakt en hoe je te werk gaat.
  • Social proof: koppel je Google My Business account aan je website om zodat je je reviews kan delen. Dit wekt ongetwijfeld vertrouwen op.
  • Contactgegevens: vermeld zeker en vast een telefoonnummer, e-mailadres en contactformulier. Hoe moeten mensen anders contact met je opnemen?

Goedkoper dan traditionele media

Met een website investeer je op lange termijn. Het is niet zo dat je om het jaar een nieuwe website gaat laten maken. Door te investeren in een professionele website, bouw je je eigen marketingmachine voor de toekomst op: een investering die zichzelf terugbetaalt.

Vele KMO’s blijven hangen in traditionele kanalen zoals advertenties in de Gouden Gids of andere gedrukte media. Deze worden steeds minder populair terwijl ze vaak aanzienlijke kosten met zich meebrengen. Vraag jezelf eens af of het wel een slimme zet is.

Controle en inzichten

Met een website heb je bovendien alles altijd in eigen hand. Met online marketingtools zoals SEO, sociale media, nieuwsbrieven en Google Ads kan je je doelgroep specifiek targetten. Dit maakt online marketing via je website veel interessanter en goedkoper dan traditionele media.

Het fijne is dat je je hele strategie zelf kan bepalen en je alles volledig in eigen handen hebt. Door je website bijvoorbeeld ook te koppelen aan tools zoals Google Analytics krijg je ook een duidelijk inzicht in wat werkt en niet werkt.

Klantenservice

Potentiële klanten die je opbellen met telkens dezelfde vragen, dat ben je waarschijnlijk wel beu. Jijzelf bent natuurlijk ook niet 24 op 7 bereikbaar. Je website daarentegen kan daar een oplossing voor bieden. Door een goedgeorganiseerde FAQ-module (veelgestelde vragen) kunnen klanten altijd makkelijk een antwoord vinden op hun vragen. Dit verbetert niet alleen de gebruikerservaring, maar het verbetert ook je SEO-score

Een goede FAQ bespaart je kostbare tijd en stelt je in staat om je klanten sneller en efficiënter van dienst te zijn.

Interesse gekregen?

Ben jij overtuigd en wil jij een website laten bouwen voor jouw onderneming? Bij Cayweb hebben we jarenlange ervaring in WordPress webdesign. Van statische websites tot uitgebreide webshops, we got you!

Onze all-in webdesign pakketten starten vanaf 795 euro! Wij zorgen voor een uniek ontwerp, SEO-teksten en een 5-sterrenservice. We nemen alle technische zorgen uit handen zodat jij je kunt concentreren op je bedrijf. Contacteer ons gerust voor al je vragen of een vrijblijvend gesprek!

Deel dit artikel
Facebook
LinkedIn
WhatsApp

Blijf op de hoogte en schrijf je in op onze nieuwsbrief

burak caylar
Get in touch

Contacteer ons vandaag ✉️

Wij nemen jouw project graag in handen! Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek of een offerte op maat.

burak caylar
Get in touch

Contacteer ons vandaag ✉️

Wij nemen jouw project graag in handen! Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek of een offerte op maat.